wt.. cze 28th, 2022

Wielu właścicieli stron internetowych zastanawia się nad tym, ile kosztuje pozycjonowanie strony. Ceny na rynku wahają się znacznie, pozycjonować można się nawet i za kilka (lub i kilkadziesiąt) tysięcy złotych miesięcznie, jednak jak to w marketingu – wszystko zależy od tego, co chcemy uzyskać i w jakiej sytuacji jesteśmy. Przeważnie jednak, jeśli masz serwis usługowy posiadający kilka podstron, to powinieneś na pozycjonowanie przeznaczyć kwotę około dwóch tysięcy złotych. Dlaczego taką? Ponieważ pozycjonowanie wymaga wykonywania kilku czynności, które są złożone, skomplikowane i czasochłonne. Jednak to jak należy spojrzeć na koszt pozycjonowania, to w zasadzie spojrzenie bliższe inwestycji, w przeciwieństwie do wydatków na reklamę. Dlaczego tak jest? Ponieważ będziesz stale czerpać benefity z wykonanych prac optymalizacyjnych i pozyskanych linków, a w przypadku reklamy przestanie się ona wyświetlać kiedy tylko przestaniesz ją opłacać. Dlatego właśnie pieniądze wydane na pozycjonowanie będą na Ciebie pracować cały czas i ostatecznie ściągnąć dla Ciebie więcej klientów niż reklama w wyszukiwarce. Z czego składa się koszt pozycjonowania?

Prace na stronie jako składowa kosztu pozycjonowania

Przede wszystkim musisz opłacić wykonanie prac optymalizacyjnych, które są poprzedzane analizą Twojego serwisu i wykonaniem planu prac na stronie. Zatem nim specjalista zacznie analizować Twój serwis upewnij się, czy jesteś w stanie wprowadzać zmiany na swojej stronie internetowej. Oznacza to, że powinieneś mieć hasło i login do Twojego panelu administratora, a jeśli nie chcesz ich podawać agencji, wówczas Twój webdeveloper musi być przygotowany na wdrażanie zmian na stronie zgodnych z wytycznymi agencji. W innym wypadku pozycjonowanie strony nie będzie możliwe. Jeśli płacisz webdeveloperowi za wprowadzanie zmian na stronie, wówczas koszt jego pracy powinieneś także doliczyć do kosztów pozycjonowania. W innym wypadku możesz się zdziwić ile ostatecznie przyjdzie Ci zapłacić za pozyskanie wysokiej pozycji w Google.

Tworzenie treści na stronę internetową w celu jej wypozycjonowania

Kolejnym źródłem kosztu jest tworzenie treści pozycjonujących. Oznacza to, że ktoś będzie musiał napisać dużą ilość tekstu, w którym będą zawarte słowa kluczowe, a ten tekst zostanie opublikowany na Twojej stronie. Więc jeśli jeszcze nie masz bloga firmowego, wówczas zdecydowanie powinieneś go założyć. Content marketing i SEO idą ze sobą w parze i w zasadzie już nie da się pozycjonować serwisów bez marketingu treści. Oznacza to konieczność zatrudnienia copywritera (lub content writera). Jeśli nie masz do tego głowy, wówczas agencja będzie mogła się tym zająć za Ciebie. Jednak jeśli chcesz zapłacić mniej, wówczas możesz przygotować treści na stronę samodzielnie, w końcu nikt nie zna się lepiej na Twoim biznesie niż Ty. Ustal z podwykonawcą jakie słowa kluczowe będą najważniejsze w Twojej strategii i następnie przygotuj treści, które będą zawierać właśnie te słowa kluczowe. Dzięki temu Google bot zakwalifikuje Twój serwis jako taki, który właśnie zajmuje się tą tematyką, a przecież o to nam chodzi.

Podlinkuj swój serwis, aby rankować w wyszukiwarce Google

Często najdroższe w pozycjonowaniu jest pozyskiwanie linków, czyli innymi słowy rozbudowa profilu linków dla Twojej strony internetowej. Chodzi o to, aby jak najwięcej jakościowych stron odsyłało użytkowników do Twojego serwisu lub o nim wspominało. Jest to bardzo czasochłonne zajęcie, dlatego płaci się za nie najwięcej. Pozyskiwanie linków ma jednak nadal ogromny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce, dlatego trzeba dołożyć wszelkich starań, aby liczba linków stale rosła (nie może jednak ona rosnąć zbyt gwałtownie i nagle, wzrost musi symulować przyrost organiczny). Linki nie mogą być niskiej jakości, oznacza to, że nie mogą być ze stron o tematyce pornograficznej, dotyczącej hazardu lub niedozwolonych substancji stymulujących. Posiadanie odnośników ze stron o takiej tematyce oznacza najczęściej otrzymanie bana od Google i całkowite wykluczenie z wyników wyszukiwania w tej najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce. Oczywiście później taką sytuację trudno jest naprawić, dlatego należy po prostu dołożyć wszelkich starań, aby to się nie stało.

By webiso

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.