sob.. paź 1st, 2022

Proste, funkcjonalne oprogramowanie może uruchomić stronę internetową, która umożliwia sprzedaż produktów. Ale jak możesz rozwijać się poza „minimalny opłacalny produkt” i przenieść swój biznes na wyższy poziom? Oto instrukcje krok po kroku.

 

Wybierz niszę i opracuj biznesplan

Rynek e-commerce jest bardzo zróżnicowany. Nawet dzisiejsi giganci, tacy jak Amazon, zaczynali jako detaliści niszowi. Przeprowadź badania w tle na temat nisz e-commerce, aby określić, na czym się koncentrujesz.

 

Przeprowadź analizę SWOT

SWOT oznacza mocne strony, słabe strony, szanse i zagrożenia. To prosty, ale skuteczny sposób oceny różnych pomysłów na niszę i produkty.

Załóżmy na przykład, że chcesz założyć biznes CBD:

  • Mocne strony: Rosnące zainteresowanie, wysoki popyt konsumencki, wiele pionów produktowych, osobista wiedza na temat CBD.
  • Słabe strony: wiele obszarów szarej strefy regulacyjnej, ograniczenia w transporcie, trudna ekspansja transgraniczna.
  • Szanse: Niewykorzystany rynek napojów dla smakoszy z CBD, możliwość nawiązania współpracy z restauracjami (prowadzenie operacji B2B i B2C)
  • Zagrożenia: Brak pozyskiwania produktów zgodnych z przepisami z legalnymi certyfikatami testowymi, kwestie regulacyjne przy sprzedaży międzynarodowej.

 

Znajdź luki w branży.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wszystkie dobre nisze e-commerce są zajęte. Ale to nie prawda.

Dzięki ukierunkowanym badaniom możesz odkryć niespełnione wymagania konsumentów nawet w popularnych kategoriach produktów.

Na przykład zabawek jest pod dostatkiem. Jednak niektórzy rodzice zaniepokoili się narażaniem dzieci na niebezpieczne związki chemiczne.

Aby znaleźć luki na rynku docelowym, sprawdź:

  • Media społecznościowe — analizuj obawy, skargi i prośby o rekomendacje zgłaszane przez grupę docelową.
  • Trendy Google — porównaj i porównaj liczbę wyszukiwań dla różnych typów produktów na przestrzeni czasu.
  • Spójrz na bestsellery na Amazon i eBay — przeczytaj recenzje i zobacz, czego kupującym brakuje lub na co narzekają.

 

Przeanalizuj persony swoich klientów.

Najlepsze pomysły na produkty e-commerce rodzą się na przecięciu potrzeb, preferencji i zainteresowań docelowych odbiorców.

Stwórz zestaw idealnych person kupujących, wypełniony:

  • Dane demograficzne — wiek, lokalizacja, zawód, dochód
  • Dane psychograficzne — zainteresowania, wartości, przekonania, zmagania i aspiracje

 

Wybierz odpowiedni model biznesowy.

W ramach badania klientów powinieneś również zwrócić uwagę, jak i gdzie Twoi odbiorcy kupują produkty i jak najlepiej do nich dotrzeć.

  • E-commerce B2B — Czy widzisz, że sprzedajesz więcej hurtownikom, sprzedawcom detalicznym i klientom biznesowym?
  • E-commerce B2C — A może wolisz sprzedawać swoje produkty bezpośrednio konsumentom?
  • Sprzedaż na internetowych platformach handlowych — popularne platformy handlowe, takie jak eBay, Amazon czy Etsy, zapewniają wbudowany dostęp do różnych odbiorców.
  • Dropshipping — ten model przekazuje zadania związane z realizacją zamówień stronie trzeciej, więc sam nie posiadasz żadnych zapasów.
  • DTC — Model biznesowy direct-to-consumer eliminuje pośrednika (wielomarkowego detalisty lub hurtownika).

 

Wybierz swoją nazwę domeny

Podobnie jak nazwa Twojej firmy, nazwa domeny jest Twoim unikalnym identyfikatorem dla konsumentów. Oprócz kierowania ich do Twojego sklepu internetowego, właściwa nazwa domeny może również poprawić rozpoznawalność i świadomość marki.

Oto jak wygenerować nazwę domeny dla swojego sklepu e-commerce:

  • Staraj się być wyjątkowy.

Nazwy domen o dopasowaniu ścisłym, takie jak buytoysonline.com, były kiedyś wściekłością wśród właścicieli małych firm, ponieważ nazwy bogate w słowa kluczowe ułatwiały pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Ale nie są one idealne dla większości firm. Zamiast tego wybierz bardziej unikalną nazwę.

  • Nie używaj nieznanych słów ani nie używaj kreatywnej pisowni.

Z drugiej strony nie bądź zbyt kreatywny, próbując złożyć różne słowa. Możesz skończyć z czymś nieumyślnie obraźliwym lub nieodpowiednio zabawnym.

  • Niech to będzie krótkie.

Nie przekraczaj 12 znaków nazwy domeny. To idealna długość, dzięki której zapada w pamięć i jest łatwa do pisania. Będziesz potrzebować podobnych uchwytów do mediów społecznościowych dla swojej witryny — one również będą musiały być krótkie. W porządku, jeśli pełna nazwa firmy jest dłuższa. Na przykład rynek ASOS pierwotnie oznaczał „jak widać na ekranie”, ale stał się popularny pod krótszą nazwą.

By webiso

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.